С пеене на канцонети и попиване тънкостите в професия „клюкарка" - така уплътнявала времето си между снимките на сериала „Целуваме ръце" Мартина Вачкова. В продукцията на „Канал Чинкуе" тя слага короната на квартална интригантка в Ню Йорк през 30-те. В режисирането на слухове по адрес на мафиоти й помагат екранните й сестри - две италиански актриси. „Те не можаха да повярват, че не знам езика, защото по цял ден пеех шлагери от Ботуша. Поемаха по-тежките реплики вместо мен", спомня си актрисата. Клапата на криминалето щракнала сред декорите на „Ню Бояна", а за визията на Марта се грижил екип, разкрасил „Мария Антоанета" на София Копола.

„С огромна почит и респект се отнасяха към всички нас. Българският актьор отдавна е отвикнал да чува думичката „благодаря", а на последния снимачен ден режисьорът ни изпрати с аплодисменти и букет цветя", казва дъщерята на легендарния Григор Вачков. Царственото отношение към нея продължило и в поредицата за живота на звездата от нямото кино Рудолфо Валентино. „Това е първият холивудски секссимвол, заради когото жените са си късали дрехите и са били на ръба на самоубийството от обожание.

Героинята ми се влюбва лудо в него и започва да го преследва по танцувалните зали, в които стартира кариерата му", подсказва Марта. На екран Валентино е представен от Габриел Гарко, който родните зрители познават и от „Въпрос на чест". Вачкова вдишва от одеколона му в ритъма на куикстепа. Героинята й е неприлично богата американка, която преследва красавеца по танцувалните зали, от които тръгва кариерата му. Гарко и нашенката имат два танца, всеки от които е разучаван по 12 часа с помощта на италиански хореографи. По време на репетициите Марта усеща болката от стара травма в крака, а няколко дни по-късно къса менискус.

Елегантните костюми от епохата на суинга и кабаретата били истински музейни антики и всеки актьор имал асистент на терен, който да пази аксесоарите и палтото му в паузата между снимките. "Същите хора ни проверяваха дали сме с подходящото бельо. Дали, ако се запретне полата ми по време на танца, отдолу ще лъснат гащеризон и жартиери", усмихва се майсторката на комедията.

Със старта на пролетния тв сезон тя заразява с позитивизъм в „Шоуто на Марта", всяка събота от 19 ч. по БНТ. Ако в „Жените" Вачкова даваше съвети за пролетно почистване и грижата за домашни цветя, а в „Апартаментът" нищеше социални теми от типа на нуждата от затвор за малолетни, то новото й шоу носи духа на театрален бекстейдж. Схемата, с която печели зрителските симпатии, е „събрали сме се хората на изкуството да си излеем душите", независимо дали събеседници са приятелите й Камен Воденичаров и Любо Киров или близката до възрастта на дъщеря й певица Михаела Филева. „Отдавна мечтаех за свое ток шоу. В това, което правех до момента, тока го имаше, но шоуто не съвсем. В „Шоуто на Марта" говорим за смисъла на творческия дух, за раждането на таланта и за начина, по който артчовекът поддържа форма", не крие вълнението си Вачкова.